Застани, подготви се, тргни!

285
Пешачките премини биле вообичаени во римскиот град Помпеја.

Древните Римјани ни оставиле многу сообраќајни правила, но само употребата на семафорот колку-толку донесе ред во сообраќајот.

Древните Римјани ни оставиле многу сообраќајни правила кои го регулираат движењето во сообраќајот, во еднонасочни улици, правила за паркирање, крстосници, можеби и кружните текови. Но, интензивното движење и густиот сообраќај бараа соодветна сигнализација.

Еден модел на нешто попримитивен „семафор” бил поставен во Лондон во 1868 година. Со него се управувало рачно, т.е. еден човек го менувал црвеното и зеленото светло: тој „семафор” набрзо по поставувањето експлодирал.

Семафорот од 1868
loading...

По појавата на автомобилот на преминот од 19 во 20 век интензитетот на сообраќајот драстично се зголемил. Автомобили, коњски запреги, велосипедисти и пешаци ги исполниле сообраќајниците во градовите и секој од учесниците морал да најде сопствен начин безбедно да ја помине крстосница.

Секако, несреќите биле чести. Откако бил сведок на една несреќа, Гарет Морган, син на поранешни робови, изумил автоматски електричен „сигнализатор”. Тој прв семафор бил поставен во Моргановиот град Кливленд во Охајо во САД околу 1918 година, а патентот бил заштитен во 1923 година. Моргановиот семафор имал црвено и зелено светло како и звучен сигнал, т.н. „зујалка” која најавувала промена од црвено во зелено и обратно.

Семафорот на Морган

Набрзо, семафори се појавиле во Детроит и Њујорк, но како тробојни, со црвено, жолто и зелено светло. Боите биле усвоени од железничката сигнализација која се употребувала во 30-тите години од 20 век.

Гарет Морган го продал својот патент за 40.000 долари на корпорацијата Генерал Електрикс, а освен семафорот, исто така ги изумил машините за шиење и гас-маските.

Национална географија – Вашингтон

loading...